W Urzędzie Miejskim w Głuszycy rozpoczęto prace nad szacowaniem wszystkich kosztów obsługi programu zagospodarowania odpadów komunalnych. Prace te mają na celu z jednej strony przyjęcie optymalnego procesu pracy, a z drugiej strony poszukiwanie przesłanek do ewentualnego skorygowania wysokości opłat. Weryfikacja informacji polega na eliminowaniu podwójnych zapisów deklaracji (czasami ta sama osoba składa deklarację indywidualną, a jednocześnie ujmowana była w spisie złożonym przez spółdzielnie mieszkaniowe) oraz na uściśleniu, jakie osoby lub podmioty gospodarcze nie złożyły deklaracji, pomimo ciążącego na nich obowiązku prawnego. Przykładem istotnych rozbieżności jest między innymi fakt, iż do "systemu gospodarki odpadami" wpłynęło około 29 deklaracji firm, a w Głuszycy zarejestrowanych jest 391 podmiotów gospodarczych deklarujących naszą gminę jako miejsce wykonywania działalności gospodarczej. Biorąc pod uwagę, że część przedsiębiorców podała w deklaracjach adresy prywatnych mieszkań, co najmniej 150 firm nie złożyło w ogóle przedmiotowych deklaracji, choć obligują do takiego działania obowiązujące w Polsce przepisy prawne. Złożenie zaległych deklaracji pozwoli pracownikom Urzędu Miejskiego w Głuszycy na uporządkowanie wiedzy o przepływach środków oraz wprowadzenie precyzyjnie oszacowanych projektów obniżki należności za wywóz odpadów. Apelujemy do mieszkańców Głuszycy o niewyrzucanie śmieci na dzikich wysypiskach. Osoby, które w taki sposób postępują w imię oszczędności i tak zapłacą za wywóz śmieci, ponieważ usuwanie dzikich wysypisk odbywa się na koszt wszystkich podatników.